فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • ۰
  • ۰

معرفی راهکارهای UNIFIED COMMUNICATION ارائه شده توسط CISCO

سلام به قسمت ششم از مجموعه بلاگ آموزش پیاده سازی و راه اندازی ویپ با راهکارها و محصولات سیسکو خوش‌آمدید . اگر به خاطر داشته باشید در قسمت قبلی مقالات ، مبحث معرفی محصولات VOIP سیسکو را آغاز کردیم و سپس چند مورد از راهکارهای ارائه شده توسط کمپانی سیسکو را مورد بررسی قرار دادیم . حال همانطور که از عنوان این مقاله پیداست ، در این قسمت از بلاگ آموزشی ویپ می‌خواهیم مبحث قسمت پنجم مقالات ویپ سیسکو را ادامه داده و به معرفی برخی دیگر از راهکارها و محصولات ویپ سیسکو بپردازیم . با ما همراه باشید .

آشنایی با CUC سیسکو

به طور خلاصه اگر می‌خواهید هنگام راه اندازی و پیاده سازی VOIP یک سازمان ، قابلیت‌هایی مانند سیستم تلفن گویا یا IVR ، سیستم صندوق صوتی یا Voice Mail و … را راه اندازی کنید باید به سراغ محصول CUC سیسکو بروید . این محصول به صورت نرم‌افزاری ارائه شده و روی یک ماشین مجازی با ۱۲۰ گیگ هارد و هشت گیگ رم راه اندازی می‌شود .

باید بدانید که شرکت سیسکو برای راه اندازی قابلیت‌های یاد شده چند محصول متفاوت را به بازار عرضه کرده است که اگر به خاطر داشته باشید در مقاله قبلی در مورد محصول CUE که راهکار سخت‌افزاری آن می‌باشد نیز صحبت کردیم . در لیست ذیل می‌توانید برخی از این قابلیت‌ها را همراه با امکانات و ویژگی‌های آن‌ها مشاهده کنید .

راهکارهای ویپ سیسکو

همانطور که می‌بینید محصولاتی که می‌توانند قابلیت‌های یاد شده را در اختیار ما قرار دهند در شکل‌ها و پلتفرم‌های مختلف توسط سیسکو به بازار عرضه شده‌اند که در این میان ، یکی از بهترین راهکارها استفاده از CUC یا Cisco Unity Connection می‌باشد ، چرا که این محصول به صورت Appliance لینوکسی ارائه شده و می‌تواند از سرور بکاپ به صورت Active/Active پشتیبانی کند . علاوه بر این همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌کنید این محصول می‌تواند تعداد زیادی صندوق صوتی در اختیار کاربران سازمان قرار دهد تا همه بتوانند از تمامی امکانات سیستم تلفنی ویپ سازمان استفاده کنند .

اخرین نکته‌ای که باید در رابطه با این محصول بدانید این است که CUC می‌تواند به صورت یکپارچه با هر دو Call Manager ارائه شده توسط سیسکو سرویس‌دهی کند ، که در آینده به طور کامل درباره نحوه تنظیم و راه اندازی آن صحبت خواهیم کرد .

آشنایی با Cisco Unified Communication Manager IM and Presence

Cisco Unified Communication Manager IM and Presence یکی دیگر از محصولات VOIP سیسکو می‌باشد که شما می‌توانید از آن برای راه اندازی قابلیت‌هایی مانند چت و ارسال پیام در سازمان‌های مورد نظر خود استفاده کنید . نحوه تنظیم و راه اندازی این قابلیت را در سری مقالاتی به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد .

آشنایی با Media Sense

اگر می‌خواهید سیستم ضبط تماس را روی VOIP سازمان خود راه اندازی کنید باید به سراغ این محصول بروید . طبیعتا استفاده از یک سرور جداگانه صرفا برای سیستم ضبط تماس برای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها مقرون به صرفه نخواهد بود به همین دلیل سعی می‌کنیم تا در یک مقاله‌ یا ویدیویی جداگانه ، برای پیاده سازی سیستم ضبط تماس با هزینه‌ی کمتر راهکاری را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم .

آشنایی با Jabber

به طور خلاصه می‌توان گفت این محصول نوعی تلفن نرم‌افزاری یا Soft Phone می‌باشد که می‌توان آن را در لیست محصولات VOIP سیسکو قرار داد . Cisco Jabber امکانات بسیاری را در اختیار کاربران سازمان قرار می‌دهد که برخی از این امکانات عبارت است از : دفترچه تلفن نرم‌افزاری ، تماس صوتی و تصویری ، کنفرانس و …

راهکارهای VOIP سیسکو

آشنایی با Webex

Cisco Webex یکی دیگر از محصولاتی است که سیسکو در زمینه Unified Communications ارائه کرده است . به کمک این محصول می‌توانید یک کلاس آموزشی انلاین یا وبینار راه اندازی کنید .

آشنایی با VCS Expressway

این محصول یکی از جذاب‌ترین راهکارهای ارائه شده برای پیاده سازی قابلیت دسترسی به داخلی از راه دور می‌باشد . به کمک این محصول می‌توانید قابلیتی ایجاد کنید تا کاربران سازمان شما بتوانند در هر کجای دنیا که هستند با امنیت کامل به تلفن داخلی خود در سازمان دسترسی داشته باشند .

آشنایی با UCCX

یکی دیگر از محصولات ویپ سیسکو ، UCCX می‌باشد . به کمک این راهکار می‌توانید اقداماتی مانند اسکریپت نویسی یا تعریف برخی قابلیت‌های پیشرفته انجام دهید .

مطالب مرتبط با معرفی راهکار‌ها و محصولات VOIP سیسکو در همین نقطه به پایان می‌رسد . در مقالات بعدی به بررسی ادامه مطالب جذاب دنیای ویپ خواهیم پرداخت .

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی