فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • ۰
  • ۰

معرفی SYSTEM RECORDING در ایزابل

سلام به همه‌ی علاقه‌مندان و دوست‌داران سیستم‌های تلفنی تحت شبکه یا VOIP . همانطور که از عنوان این بلاگ آموزش راه اندازی VOIP با سیستم تلفنی ایزابل پیداست ، در این قسمت از مقالات آموزشی Figika می‌خواهیم به بررسی سیستم ضبط صدا در ایزابل بپردازیم ، با ما همراه باشید .

ضبط صدا در ایزابل ( SYSTEM RECORDING )

قبل از این که به بررسی نحوه عملکرد و تنظیم این سیستم بپردازیم بهتر است دلیل استفاده از System Recording را بررسی کنیم ، هنگامی که شما اقدام به پیاده سازی VOIP می‌کنید و می‌خواهید سرویس‌های مورد نظر خود را روی سیستم تلفنی خود پیاده سازی کنید قطعا به صدا‌های گوناگون برای اعلان‌ها مرکز تلفن ، سیستم‌هایی مانند تلفن گویا و … احتیاج خواهید داشت که باید فایل این صدا‌ها را در اختیار مرکز تلفن خود قرار دهید ، درست در همین نقطه باید به سراغ سیستم ضبط صدا در ایزابل رفته و صدا‌های مورد نظر خود را در اختیار مرکز تلفن قرار دهید .

شما به دو روش می‌توانید از سیستم ضبط صدا در ایزابل استفاده کنید ، یکی آپلود مستقیم فایل صوتی و دیگری ضبط صدا به کمک تلفن‌ها که در ادامه به بررسی هر یک از این دو حالت خواهیم پیداخت .

برای انجام این کار در قدم اول باید به بخش PBX Configuration در زیر مجموعه PBX مراجعه کرده و سیس روی عبارت System Recording کلیک کنید تا تنظیمات مربوطه برای شما نمایش داده شود .

ضبط صدا در Issabel

در ادامه‌ی کار باید به یکی از این دو روش ذکر شده از سیستم ضبط صدا در ایزابل استفاده کنید .

  1. آپلود مستقیم فایل صوتی : برای این کار کافیست روی Choose File کلیک کرده و فایل صوتی مورد نظر خود را انتخاب کنید . در مرحله‌ی بعد پس از آپلود یک نام برای فایل خود انتخاب کرده و تنظیمات را ذخیره کنید .
  2. نکته : در هنگام اپلود قایل صفحه را Refresh نکنید .
  3. نکته : فایل شما باید یک فایل صوتی با فرمت WAV و به صورت PCM ، ۱۶bit ، Mono و ۸۰۰۰Hz باشد . ( برای این که فایل پیاده سازی ویپ خود را به فرمت ذکر شده تبدیل کنید می‌توانید از نرم‌افزار AVS Audio Converter استفاده کنید . )
  4. ضبط صدا به کمک تلفن : برای این کار کافیست شماره داخلی مورد نظر خود را در فیلد بالای صفحه وارد نموده و سپس روی Go کلیک کنید . در قدم بعد باید تلفن مورد نظر را برداشته و *۷۷ را شماره گیری کنید . مراحل ضبط توسط سیستم تلفنی به صورت صوتی برای شما پخش می‌شود . در آخر باید کلید # را فشار داده و یک نام برای صدای ضبط شده انتخاب کنید و تنظیمات را ذخیره کنید .

نکته : در صورتی که بخواهید به فایل‌های ضبط شده توسط سیستم ضبط صدا در ایزابل دسترسی داشته باشید کافیست به مسیر /var/lib/asterisk/sound/custom مراجعه کنید .

System Recording در Issabel

مطالب مرتبط با این بلاگ آموزشی در همین نقطه به پایان می‌رسد . در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام در مورد مطالب یاد شده می‌توانید از طریق فیلد دیدگاه‌ها با کارشناسان گروه Figika در ارتباط باشید .

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی